بی غیرتی اینجاست آقای روحانی!
دیوانعالی آمریکا در اقدامی خلاف قوانین بینالمللی ۲ میلیارد دلار از داراییهای ایران در سیتیبانک نیویورک را مصادره کرد. این اقدام به بهانه دست داشتن ایران در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ رخ داده است.
به گزارش سفیر دنا به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، آمریکاییها هیچ سندی برای اثبات این ادعا ندارند و جمهوری اسلامی ایران نیز بارها این ادعا را رد کرده است. دولت اوباما و کنگره نهتنها در این رای دیوانعالی آمریکا موثر بودهاند بلکه پس از صدور رای نیز از اینکه دیوانعالی رای دادگاه فدرال را تایید کرده، ابراز خرسندی کردند.
به اعتقاد کارشناسان این اقدام آمریکا علیه ایران در پسابرجام میتواند منجر به یک بدعت خطرناک علیه ایران شود و سایر کشورها نیز به تبعیت از آمریکا، اموال ایران در کشور خود را به بهانههای مختلف مصادره کنند! خفتگیری آمریکا و غارت اموال ایران در این کشور اگرچه به خبر نخست رسانههای آمریکایی تبدیل شده است و برخی خبرگزاریهای غربی نیز به انعکاس آن پرداختهاند اما در ایران مانند همیشه، رسانههای حامی دولت ترجیح دادند دستبرد 2 میلیارد دلاری آمریکا به اموال ایران را «سانسور» کنند تا یک بار دیگر و این بار با شدت بیشتر برای آمریکاییها دم تکان دهند.
نکته تاسفآور این است که روزنامههای حامی حسن روحانی در صفحه نخست خود حتی کوچکترین اشارهای به غارت 2 میلیارد دلار ایران در آمریکا نکردهاند! تا یک بار دیگر نشان دهند آنچه برای آنها دارای اهمیت است، منافع باندی و حزبی است و نه منافع ملی. محمدجواد ظریف اخیرا در گفتوگو با گاردین، نسبت به عدم اجرای تعهدات آمریکا در برجام ابراز نگرانی کرد و گفت جریان سیاسی متبوع او بشدت نیازمند اجرای تعهدات آمریکا در ایران است. وقتی در عالیترین سطح دیپلماسی کشور، اینگونه منافع ملی به سخره گرفته میشود، شاید نباید انتظار غیرتمندی نسبت به منافع ملی از حامیان رسانهای آقای روحانی داشت.
به نظر میرسد حسن روحانی که در سخنرانی خود در سمنان خواستار توجه به غیرت و تعصب ملی شده بود، اکنون لازم است مقداری هواداران خود را با بدیهیات غیرت و تعصب آشنا کند. برای شروع آموزش غیرت در رسانههای حامی دولت، خوب است ماجرای پرواز شماره 655 ایرانایر که 12 تیرماه 67 توسط ناو آمریکایی وینسنس با موشک هدف قرار گرفت و تمام 290 سرنشین آن از جمله 66 کودک کشته شدند، به آنها یادآوری شود. البته چه خوب شد در آن زمان یعنی در تیرماه 1367 ایران هنوز به تربیتشدگان دولت اصلاحات مبتلا نشده بود که چه بسا اگر اینگونه بود، بعید نبود جنایت ناو آمریکایی وینسنس را سانسور میکردند!
منبع: وطن امروز
نظرات
پربیننده ترین
- ● فرمانده ناحیهمقاومت بسیج دنا منصوب شد
- ● ثبت حماسه حضور در شهرستان مارگون+ فیلم و تصاویر
- ● نشست شورای اداری شهرستان مارگون +فیلم و تصاویر
- ● یادواره شهدای جنگ رمضان در ساداتمحمودی دنا
- ● توسعه زیرساختهای اداری و خدماتی مطالبه جدی مردم است
- ● فریاد «دربکلات» در بنبست جاده؛ تضاد تلخ میان اصالت تاریخی و زیرساختهای ویران+گزارش مردمی
- ● قطار غیرت مردم سیسخت در ایستگاه ۹۱
- ● افتتاح پایگاههای مرزبانی دنا در خط مرزی آبادان
- ● میدانداری مردم سیسخت ۹۰ روزه شد
- ● مدیر جدید کانون بسیج جامعهپزشکی شهرستان دنا منصوبشد
- ● تکریم "افشین"؛ معارفه "حاجتمند" در آیین دادستانی دنا
- ● موج ۱۰۶ با رمز «انتقام» در سیسخت
- ● تهدید خاموش در کمین قطب کشاورزی و گردشگری استان
- ● ۸۸شب حماسه سازی مردم سیسخت در خیابان
- ● سیسخت قلب تپنده انقلاب در موج ۸۹
آخرین اخبار
- ■ جاده روستای "کوخدان دنا" قربانگاه خودروها
- ■ تکریم "افشین"؛ معارفه "حاجتمند" در آیین دادستانی دنا
- ■ پل نیمهکاره سیسخت؛ تهدیدی جدی برای جان روستانشینان
- ■ مدیر جدید کانون بسیج جامعهپزشکی شهرستان دنا منصوبشد
- ■ تهدید خاموش در کمین قطب کشاورزی و گردشگری استان
- ■ موج ۱۰۶ با رمز «انتقام» در سیسخت
- ■ فریاد «دربکلات» در بنبست جاده؛ تضاد تلخ میان اصالت تاریخی و زیرساختهای ویران+گزارش مردمی
- ■ افتتاح پایگاههای مرزبانی دنا در خط مرزی آبادان
- ■ یادواره شهدای جنگ رمضان در ساداتمحمودی دنا
- ■ قطار غیرت مردم سیسخت در ایستگاه ۹۱
- ■ میدانداری مردم سیسخت ۹۰ روزه شد
- ■ یادواره شهدای ساداتمحمودی دنا و شهدای جنگ رمضان
- ■ سیسخت قلب تپنده انقلاب در موج ۸۹
- ■ ۸۸شب حماسه سازی مردم سیسخت در خیابان
- ■ موج ۸۸خروش حماسی مارگون در حمایت از انقلاب +تصاویر و فیلم