کدخبر: ۱۷۴۴۵۱
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹
چاپ

600 هکتار از اراضی ملی استان در سال 95 رفع تصرف شد

رییس دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد گفت:در سال 95 قریب 600 هکتار از اراضی ملی در استان کهگیلویه و بویر احمد رفع تصرف شده است.

به گزارش سفیردنا حجت الاسلام مزارعی رییس دستگاه قضا در استان کهگیلویه و بویر احمد در سفر یک روزه خود به شهرستان دنا گفت:عرصه های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویر احمد شاخص ترین وجه برجسته این استان است.

 


رییس دستگاه قضا در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع در سال 95 قریب 360 هکتار از عرصه های مورد تعرض رفع تصرف شده و در اختیارمنابع طبیعی قرار گرفته است.

 


وی با بیان اینکه در خصوص سایر احکام قریب 250 هکتار و در مجموع حدود 600 هکتار عرصه ملی رفع تصرف شده است خاطرنشان کرد:با همت بالای منابع طبیعی و محیط زیست قریب 13  هزار نهال غرس شده در اراضی منابع طبیعی رفع تصرف شده و در اختیار بیت المال قرار گرفته است.

 

 

مزارعی با اشاره به اینکه اقدام موثر دادستانها در شهرستانها توجیه افراد متعرض به منابع طبیعی بوده عنوان کرد: خود این افراد عرصه مورد تصرف را به بیت المال عودت دادند و اکنون تعداد زیادی از این افراد همراه با منابع طبیعی در عرصه های متصرفه اقدام به غرس نهال می کنند.

 

 

رییس دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد خاطر نشان کرد:در اجرای تبصره ذیل ماده 55 ابتدای امر برخورد قاطعی با افراد سودجو خواهیم داشت و وسایل و ابزار آلات آنها نیز توقیف و با خود این افراد برخورد شدید و بدون تعارفی خواهیم داشت.

 

 

وی با تاکید بر اینکه با هر کسی در هر مجموعه ای بخواهد نسبت به منابع طبیعی تعرضی داشته باشد برخورد بدون اغماضی صورت میگیرد افزود:برخورد با افراد متعرض به بیت المال بر دستگاه قضا فرض و قانونی است.

 

 

رییس دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد خاطر نشان ساخت:عدم توجه به محیط زیست و منابع طبیعی سرنوشت استان زیبای کهگیلویه و بویر احمد را همچون استانهای هم مرز خود خواهد کرد که با مشکلات متعددی به واسطه ریزگردها گریبان گیرشان شده است.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.