کدخبر: ۱۷۴۸۱۹
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۹
چاپ

چرا شورای شهر سی سخت گزارشی از عملکرد چهارساله خود ارائه نمی دهد؟

شفافیت و ارایه گزارش عملکرد اعضای شورا برای کاندیداهای دور جدید انتخابات نیز موثر و قابل تامل است.

به گزارش سفیردنا با پایان نام نویسی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا انتخابات پیش رو به مرحله جدیدی وارد شده و کاندیداهای انتخاباتی در حال ارزیابی شرایط پیش رو برای پیروزی در انتخابات هستند.

 

در شرایط کنونی و با نزدیک شدن به پایان دوره چهارساله شورای چهارم یکی از مهمترین مطالبات بجای مردم از منتخبین چهارساله خود ارایه گزارشی از عملکرد کاری در یک دوره زمانی چهار ساله است.اهمیت ارایه گزارش عملکرد شورای شهر از آنجا بسیار مهم و ضروری است که منتخبین مردم در مجموعه شورا با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند و حق طبیعی آنها ایجاب می کند شورای شهر به آنها پاسخ دهد چه اقدامات و دستاوردهایی در طول مدت زمان تصدی خود در شورای شهر انجام داده و یا به دست آورده اند.

 

یکی دیگر از ضروریات ارایه گزارش عملکرد چهار ساله اعضای شورا به شفافیت بخشی به اقدامات انجام گرفته برای عموم بر می گردد که نه تنها برای مردم بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیری برای حال و آینده سیاسی و عملکردی خود اعضای شورا خواهد بود.

 

 اما شفافیت و ارایه گزارش عملکرد اعضای شورا برای کاندیداهای دور جدید انتخابات نیز موثر و قابل تامل است، هر چند بایستی این اقدام پیش از شروع نام نویسی ها صورت می گرفت تا کاندیداها با اطلاعات کاملتری از شرایط حاکم بر شورا وارد کارزار انتخابات می شدند اما به نظر میرسد همچنان این احساس نیاز در بخش های مختلف جامعه به شکل گسترده ای لازم و ضروری است.

 

از دیگر ضروریات اطلاع کاندیداهای انتخاباتی از اقدامات انجام گرفته شورای شهر شفافیت فضای حاکم بر شورا و موانع پیش روی یک عضو شورا است تا افراد نام نویسی کرده بتوانند با واقع بینی و نه صرف برداشتهای شخصی و بعضا خیالی به کارزار انتخابات وارد شوند تا  اینکه لازم باشد در آینده مردم تاوان برخی خیالات و تصورات را پس دهند! 

 

ادامه روند مثبت و حذف نقاط ضعف شورای چهارم برای کمک به حرکت موفق منتخبین شورای پنجم شهر از دیگر تاثیرات و الزامات اطلاع رسانی عملکرد اعضای شورا است که منافع عمومی شهر را در بر می گیرد.

 

اما به نظر میرسد شورای شهر سی سخت که تنها در رسانه ها از دعوت به حضور رسانه ها به جلسات برای اطلاع مردم از مصوبات شورا که حق قانونی مردم است خبر داده بودند و به همین میزان اکتفا کردند بهتر است ضمن احترام گذاشتن به حق کسانی که به آنها اعتماد کرده اند و برای یک دوره چهار ساله این افراد را به عنوان نمایندگان شهر انتخاب کردند اقدام به ارایه گزارش عملکردی در رسانه های محلی کنند تا شفافیت که حق مردم است جایگزین حرف و حدیث ها شود و از طرفی انتخاب ها دقیق و مبنایی انجام گیرد.

انتهای پیام /   
 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.