کدخبر: ۱۷۴۹۸۵
۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
چاپ

علت مرگ دو قلاده شغال و پلنگ در سی سخت از زبان مدیر کل محیط زیست استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد از علت مرگ دو قلاده پلنگ و شغال باغات شهر سی سخت خبر داد.

به گزارش سفیردنا  به نقل از روابط عمومی محیط زیست مرگ یک قلاده پلنگ در دهانه خروجی سد نیروگاه بندان شهرستان دنا توسط نگهبان , که خارج از مناطق تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل می باشد, دل هر دوستدار محیط زیست را به درد می آورد .


سید اسدالله هاشمی در بیست و نهمین روز از فروردین ماه 96 در خصوص مرگ دو قلاده پلنگ و شغال در کانال نیروگاه برق گفت: در بررسی های اولیه که توسط مامورین محیط زیست، دامپزشکی و نیروی انتظامی شهرستان دنا انجام گرفت هیچ گونه آثاری مبنی بر از بین رفتن پلنگ در اثر شکار مشاهده نشد و احتمال خفگی در آب بیش از هر احتمال دیگری وجود دارد.


هاشمی در ادامه افزود : مشاهده شدن لاشه یک قلاده شغال در کنار لاشه پلنگ در دهانه خروجی سد حاکی از آن است که به احتمال زیاد این دو حیوان حین تعقیب و گریز وارد کانال شده اند که ارتفاع بلند کانال و جریان شدید آب و سردی زیاد آن  مانع از خروج آنها شده و  نهایتا همه این اتفاقات دست به دست هم داده تا مرگ این دو حیوان را رقم بزند.


هاشمی در ادامه افزود:بمنظور نمونه برداری جهت بانک ژن این اداره کل و تشخیص اولیه علت مرگ لاشه پلنگ مورد کالبد گشایی قرار گرفت.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.