کدخبر: ۱۷۵۰۳۰
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
چاپ

نظر جوانان سی سخت درباره عملکرد چهار ساله شورای شهر چیست؟

جمعی از جوانان شهر سی سخت به ارایه دیدگاه خود در باره عملکرد چهار ساله شورای شهر سی سخت پرداختند.

به گزارش سفیردنا چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حالی به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می شود که بررسی و ارایه گزارشی از عملکرد این دوره شورای شهر بیش از هر چیز دیگری در افکار عمومی موج میزند و مردم از منتخبین خود انتظار دارند تا به مردم بگویند در چهار سال تصدی امور در شورای شهر چه دستاوردها و موفقیت هایی داشته اند.

 

به نظر میرسد پرداختن به این مسیله قبل از هر چیزی می تواند چراغ راهی در مسیر پیش روی منتخبین مردم در دور پنجم شورا و از طرفی موجب شفافیت در عملکردها و وعده های انتخاباتی کاندیداها باشد.


در همین رابطه سفیردنا با تهیه مصاحبه ای با چند تن از جوانان شهر سی سخت نظر آنها در این رابطه را جویا شد.

 

هادی زابلی یکی از جوانان شهر سی سخت در این رابطه به سفیردنا می گوید به نظر بنده از مهمترین نقاط قوت شورای چهارم شهر سی سخت میتوان به برخورد خوب این اعضا بامردم و رابطه صمیمی باجوانان اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه در قضیه زمینهای دلون سی سخت و اختلاف و درگیری دو سال پیش در تپه قلات تعدادی از اعضای شورا واقعا نقش موثری داشتند گفت:همچنین میتوان انتخاب آقای مهندس محمدحسینی به عنوان شهردار را از نقاط مثبت  عملکرد این اعضا نام برد .


وی با اشاره به اینکه آنچه مسلم است این است که همواره در هرکاری نقاط منفی ومثبتی وجود دارد افزود: ازمهمترین وظایف شورای شهر می توان به اهداف اصلی تشکیل شوراها در جهت پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ،اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی اشاره کرد که به عنوان یک شهروند سی سختی دراین چهارسال آنچنان تغییر ویا پیشرفتی دراین زمینه ها به چشم ندیده ام وانتظار دارم شورای منتخب دوره پنجم بیشترین تمرکز خود را دراین موارد بکار گیرد .


وی با بیان اینکه فقط در یک مورد به عنوان مثال میتوانم به چراغانی جاده کمربندی سی سخت یاد کنم که تا جایی که در جریان هستم و از دوستانم در شرکت برق شنیده ام متاسفانه هیچ گونه پی گیری از طرف اعضای شورای شهر دراین خصوص صورت نگرفته است.

 

زابلی در پایان گفت :در هر حال خدمت این عزیزان خسته نباشید عرض می کنم و امیدوارم که اعضای شورای چهارم در مدت زمان باقی مانده بتوانند به نحو احسن در خدمت رسانی به مردم عمل کرده و موجب رضایت حداکثری مردم شهر شوند .

 

احمد رضا رحیمی زاده نیز یکی از مغازه داران شهر سی سخت است که در این رابطه به سفیردنا گفت:به نظر من از آنجایی که اکثریت قشر شهر سی سخت را جوانان تشکیل میدن جوان بودن اعضای این دوره ی شورا از عمده محاسن و نقطه قوتشون بوده چون از جنس اکثریت هستن و شرایط جوانان رو بهتر درک میکنن.

 

 وی بیان کرد:همچنین از دیگر نقاط قوت اعضای شورای چهارم می توان به داشتن تخصص مورد نیاز مسائل اجتماعی و شهری و عمرانی اشاره کرد که در این پروسه چند ساله بسیار کاربرد داشتن و مورد نیاز بوده.

 

رحیمی زاده ادامه داد: در کنار این محاسن طبیعتا معایبی هم وجود داره که می توان به کم تجربگی در مباحث مدیریتی و عدم آشنایی با مسائل و مشکلات کلان شهری و اجتماعی اشاره کرد که خوشبختانه با درایت و گرفتن مشاوره از بزرگترها و انتقادپذیری این نقاط ضعف هم تا حدودی از بین رفت.

 

اسماعیل قربانی یکی دیگر از شهروندان سی سخت است که اعتقاد دارد شورای دور چهارم سی سخت عملکرد بسیار ضعیفی داشته است، وی با اشاره به مسئله رها سازی فاضلاب برخی خانه ها به جوبهای سطح شهر و بوی بسیار مشمئز کننده آن به پیگیری های خود برای حل این مشکل اشاره کرد. وی با بیان اینکه بخش زیادی از فاضلاب شهری سی سخت به باغات بنده و کشاورزانی سرازیر می شود که در پایین دست شهر مشغول به کشاورزی هستند گفت: بعد از پیگیری های مکرر از طریق شوار متاسفانه اقدامی خاصی برای این مشکل که مشکل ده ها کشاورز است انجام نگرفت.

 

وی با بیان اینکه در همین رابطه با طرح شکایتی خواستار پیگیری این معضل زیست محیطی بودم که مجددا شورا از همکاری برای پیگیری شکایت علیه شهرداری امتناء کرد افزود:وقتی شورای شهر توان خرید صد متر لوله و هدایت فاضلاب به خارج از باغات کشاورزی را نداشته باشد نشان دهنده ضعف در قبال اساسی ترین مشکل یعنی بهداشت عمومی است.

 

قربانی با بیان اینکه همکاری سایر ادارات در پیگیری های مردمی بهتر از شور و شهرداری حداقل در همین یک مورد بوده است ابراز کرد: ما رای داده ایم که شورا طبق وظایشان عمل کنند و به مطالبات مردم رسیدگی کنند ولی هیچ گونه همکاری در این رابطه نکردند.

 

وی خاطر نشان کرد:انتقادی دیگری که مردم از شورای چهارم دارند مسیله بیمارستان سی سخت است که زمزمه هایی مبنی بر انتقال این واحد درمانی به جاهای دیگر وجود دارد و تا کنون به نتیجه نهایی نرسیده است.

 

حامد موسوی یکی دیگر از جوانان و کارکنان شبکه بهداشت و درمان نیز در این باره گفت:به نظر من انتظار هایی که مردم شهر از یک عضو و یا اعضای شورای اسلامی شهر دارند بدون شک جز اینکه در طول زمان چند سال در اذهان مردم ساخته شده است چیزه دیگری نیست عنوان کرد:کاش من و امثال من یاد میگرفتیم که وظایف کلی یک عضو شورای شهر چیست نه اینکه دلیل وجود هر مشکلی را شورای شهر بدانیم!

 

وی بیان کرد: به نظر بنده نقاط قوت اعضای شورا اخلاق خوب آنها با مردم و پیگیری کار های شهرداری بود که واقعا دیده شد.

موسوی افزود:شورای شهر در این دوره عملکرد مطلوبی از نظر مردم نداشته اند ولی در صورتی که اگر وجدانمان را قاضی کنیم جاهای زیادی زحمت کشیده اند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.