کدخبر: ۱۷۵۲۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۴
چاپ

چگونه نیکبخت چرخش 180 درجه ای را تجربه کرد ؟

آقای نیکبخت کلاهت را بگذار قاضی!

سخنران مراسم افتتاح ستاد روحانی روز گذشته در سی سخت اظهاراتی داشت که با تطبیق آنها با سخنان چند ماه پیش وی شاهد تناقضات فراوان و ملموسی هستیم.

به گزارش سفیردنا بعد از ظهر روز گذشته سی سخت شاهد افتتاح اولین ستاد انتخاباتی در شهرستان دنا بود ،ستاد انتخاباتی روحانی با سخنرانی دکتر نیکبخت رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان و کاندیدای انتخاباتی دور پیشین مجلس شورای اسلامی فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرد.

دکتر نیکبخت که سخنران ویژه این مراسم بود در حالی پشت تربیون رفت که قبل از هر چیز بخش اعظم سخنان خود را به دفاع از عملکرد چهار ساله دولت روحانی اختصاص داد و در بخشهایی از سخنانش عملکرد دولت سابق را به چالش و انتقاد کشید.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم دیدن واقعیات و نگرش فراجناحی مخاطبان و منتقدین دولت را به رعایت اخلاق نصیحت کرد و گفت: نباید برای رسیدن به پست و ریاست جمهوری از هر عنوان و مطلبی سوء استفاده کرد.

وی که در بخش های دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و اجرای موفقت آمیز این طرح، آن را یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت میدانست گفت:ما به این دلایل به آقای روحانی رای میدهیم .وی با انتقاد از برخی سخنان پوپولیستی و عوام فریبانه و بعضا دروغ تاکید کرد:اگر مناظرات را به خوبی رصد کنیم به خوبی میتوان فهمید کجای این حرفها و مناظرات عوام فریبی و دروغ است و کجای سخنان راست است.

نیکبخت در حالی روز گذشته به دفاع تمام قد از دولت برخواسته بود که تنها چند ماه پیش انتقادات شدیدی به عملکرد دولت در نشست اتاق فکر استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و حتی در سخنانی شرط همراهی کردن نمایندگان استان با رئیس جمهور در سفر به استان را گرفتن قول مساعدت و حل مشکلات استان میدانست و گفته بود (اگر به جای نمایندگان بودم تا از رئیس جمهور قول مساعدت و حل مشکلات را نمی‌گرفتم او را همراهی نمی‌کردم چونکه در استان ما رأی کمتری آورد و آخرین استانی هم هستیم که رئیس جمهور به آن سفر کرده است و باید مردم این استان را هم راضی کند و برود)

 

 

اما انتقادات عریان نیکبخت به دولت به همینجا ختم نشد وی در گفت و گویی تفصیلی در خصوص عملکرد تیم مدیریتی دولت اعتدال در استان گفته بود: عملکرد مدیران دولت یازدهم در استان مطلوب نیست، وقتی که در بیکاری، اشتغال، طلاق و توسعه نیافتگی رتبه اول در کشور را داریم نمی توان گفت خوب است ،وی در ادامه گفته بود: مسئولان استان از جمله استاندار مشکلات استان را می داند و در جریان این مشکلات هست، برای نجات از این وضعیت به مدیریت جهادی در استان نیاز داریم.

 

این بخش از سخنان نیکبخت که مربوط به آخرین روزهای بهار سال گذشته است و قبل از سفر هیئت دولت به استان بوده آمده: (شاید مسئولان استان چیزی برای افتتاح ندارند، در این صورت فکر می کنم که یه جای کار می لنگد و مسئولان استانی باید پاسخگو باشند(

او در خصوص شفاف سازی مسئولان در بحث اقدامات خود برای حل معضلاتی مانند بیکاری مردم را بسیار مهم دانسته بود و گفته بود: چه اشکالی دارد که مسئولان و استاندار در یک میزگرد در تلویزیون و در رسانه ها خیلی از مسایل را شفاف سازی کنند، به مردم توضیح دهند که چه کاری برای رفع بیکاری در استان انجام داده اند و چه کارهایی قرار است که انجام شود.

 

اما نیکبخت که در انتخابات سابق مجلس شورای اسلامی موفق شده بود تنها هفت هزار رای در بویر احمد و دنا به دست بیاورد جدای از تغییر رویکرد یک شبه و ترسیم رابطه جدیدی با دولت که پرداختن به آن مجال خود میطلبد در اظهار نظری به اجرای موفقت آمیز طرح تحول سلامت اشاره کرد و این طرح را یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت عنوان کرده بود.

 

این در حالی بود که  کمتر از 10 ماه پیش نیکبخت رئیس اسبق علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از طرح سلامت، گفته بود:  (از وقتی که طرح سلامت آمده تعداد بیماران بیشتر شده اگر همین پول‌ها را در بیمارستان‌ها به مردم می‌دادند، درست‌تر خرج خودشان می‌کردند(

 

وی در بخش های پایانی سخنان خود در حاشیه کلنگ زنی دانشکده پرستاری و بهداشت در یاسوج زمانی که معاون عمرانی استاندار از حضور مسئولان کشوری در استان خبر داده در پاسخ گفته است:( دولت در سال آخر خود در حال رفتن است در حالی که مسئولان ما وعده آمدن دولت را می‌دهند(!.

 

محمدرضا نیکبخت کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا در گفت‌وگوی در رسانه‌ای دیگری استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به چالش اشتغال دعوت کرده بود و از موسی خادمی خواسته بود که عملکرد خود در زمینه اشتغال را منتشر نماید.

وی در مصاحبه خود گفته بود پاشنه آشیل عملکرد موسی خادمی در کهگیلویه و بویراحمد بحث اشتغال است که خود و معاون اقتصادی‌اش تمام توان خویش معطوف به عادی سازی این حجم از بیکاری کرده‌اند. در حالی در آمارهای رسمی کشور کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر یا ماقبل آخر در زمینه اشتغال و به تبع آن رتبه اول و دوم بیکاری قرار می‌گیرد.

 

او در بخش دیگری از سخنان خود گفته بود :)وضعیت اشتغال در استان اسف‌بار است و تعطیلی اغلب واحدهای تولیدی به رکود در ایجاد اشتغال و افزایش بیکاری در این استان منجر شده است. عدم توانمندی تیم مدیریتی استان در بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید و افزایش رکود روزافزون همه و همه اشتغال استان را تحت تأثیر خود قرار داده و جذاب‌ترین حوزه نقد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در طول سه سال مدیریت بحث اشتغال و بیکاری است که در آن موسی خادمی جز اینکه بگوید "همیشه همینطور بوده حرفی ندارد.)

 

نیکبخت گفته بود: بهرحال استاندار کهگیلویه و بویراحمد حدود سه سال است که مدیریت ارشد استان را بر عهده دارد و حالا زمان آن رسیده است که شفاف و واضح در زمینه عملکرد خود با مردم و رسانه‌ها صحبت کند. سکوت و توجیه بدترین شیوه‌ای است که خادمی در پیش گرفته و البته حنای توجیه‌های استاندار رنگ باخته است. خادمی باید آمار بیکاران را در آغاز به کار خود و در امروز بیان کند و فعالیت‌هایی که در نتیجه تصمیمات و اقدامات وی منجر به ایجاد اشتغال شده‌اند را به اطلاع افکار عمومی برساند.

سوالی که ذهن آنها که نیکبخت را به عنوان چهره ای علمی می شناسند چگونگی و علت توجیح این همه تناقض در کمتر از یک سال است که در روزهای انتخابات عیان شده و نیکبخت را بر آن داشته تا به تناقضاتی آشکار در خصوص نظرش در باره عملکرد دولت بپردازد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.