کمبود دستگاه نوار قلب نوزاد در زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع)/ مادرانی که ساعت ها در صف نوار قلب استرس را تجربه می کنند
مرکز آموزشی درمانی امام سجاد(ع) یاسوج که به اصطلاح مجهزترین بیمارستان مرکز استان محسوب می شود و بخش زایشگاه آن به تازگی نونوار شده است تنها یک دستگاه نوار قلب نوزاد دارد که باعث سردرگمی و نارضایتی بیماران شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ مرکز آموزشی درمانی امام سجاد(ع) یاسوج که به اصطلاح مجهزترین بیمارستان مرکز استان محسوب می شود و بخش زایشگاه آن به تازگی نونوار شده است تنها یک دستگاه نوار قلب دارد که باعث سردرگمی و نارضایتی بیماران شده است.
بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که افتتاح زایشگاه آن در 25اسفند 97 صورت گرفت، در سالیان دراز تنها بیمارستان تخصصی مرکز ستان محسوب می شد، و بهره برداری از بیمارستان جدید یاسوج تخت عنوان بیمارستان «شهید جلیل» نیز به دلیل کمبود تجهیزات تا کنون نتوانسته در برخی از بخش ها، این عنوان را از آن خود کند.
بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که به تازگی و با هیاهوی فراوان و لشکرکشی میدیران استانی افتتاح شد در واقع همان زایشگاه قبلی بوده که نونوار شده و برخی تجهیزات به آن اضافه شده است.
اورنگ ایلامی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این زایشگاه را افزون بر 40 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ظرفیت پذیرش سالانه این زایشگاه افزون بر پنج هزار زایمان است و به طور میانگین در هر ماه حدود 420 مورد زایمان در بیمارستان امام سجاد (ع) انجام می شود.
اما آنچه که مادران باردار و بیماران را در این زایشگاه آزرده است کمبود برخی دستگاه های تخصصی مثل نوار قلب بوده به گونه ای که فقط یک دستگاه از نوع ذکر شده در این مرکز وجود دارد.
طبق گفته مراجعه کنندگان، مادران باردار که به نوار قلب نوزاد احتیاج پیدا می کنند باید ساعت ها در انتظار نوبت بمانند چراکه هر مادر نیم ساعت طول میکشد که نوار قلب از نوزاد او گرفته شود و این موجب آزرده شدن آنهایی می شود که در نوبت مانده اند.
بنا بر گفته مراجعین، از دیگر نقاط ضعف این مرکز زایشگاه جدید صندلی های خشک و بی روح و زمخت است که برای بیماران تعبیه شده است.
نبود رختکن و اتاق تعویض لباس و سرویس های بهداشتی نامطلوب بیرونی، همچنین بهره گیری از نیروهایی خدماتی مرد در این مرکز زایشگاه، از دیگر نقصان های آن به شمار می رود که مراجعین به این مرکز از آن گلایه دارند و میطلبد رئیس این مرکز درمانی به آن توجه ویژه کند.
گفتنی است مطالب فوق بنابر گفته های تعدادی از مراجعه کنندگان به مرکز زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بوده که کم و کیف آن در مصاحبه اختصاصی با رئیس این مرکز درمانی از سوی این پایگاه خبری بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/د
نظرات
نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
پربیننده ترین
- ● تکریم "افشین"؛ معارفه "حاجتمند" در آیین دادستانی دنا
- ● یادواره شهدای جنگ رمضان در ساداتمحمودی دنا
- ● افتتاح پایگاههای مرزبانی دنا در خط مرزی آبادان
- ● میدانداری مردم سیسخت ۹۰ روزه شد
- ● فریاد «دربکلات» در بنبست جاده؛ تضاد تلخ میان اصالت تاریخی و زیرساختهای ویران+گزارش مردمی
- ● موج ۱۰۶ با رمز «انتقام» در سیسخت
- ● تهدید خاموش در کمین قطب کشاورزی و گردشگری استان
- ● مدیر جدید کانون بسیج جامعهپزشکی شهرستان دنا منصوبشد
- ● سیسخت قلب تپنده انقلاب در موج ۸۹
- ● قطار غیرت مردم سیسخت در ایستگاه ۹۱
- ● «تقوای جمعی» رمز نجات جامعه امروز
- ● موج ۸۸خروش حماسی مارگون در حمایت از انقلاب +تصاویر و فیلم
- ● ۸۸شب حماسه سازی مردم سیسخت در خیابان
- ● پل نیمهکاره سیسخت؛ تهدیدی جدی برای جان روستانشینان
- ● یادواره شهدای ساداتمحمودی دنا و شهدای جنگ رمضان
آخرین اخبار
- ■ «تقوای جمعی» رمز نجات جامعه امروز
- ■ سیسخت در مسیر عاشقی اباعبدالله(ع)
- ■ مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در شهرستان مارگون
- ■ شکوه ارادت در سوگ شهدای دشت کربلا
- ■ جاده روستای "کوخدان دنا" قربانگاه خودروها
- ■ تکریم "افشین"؛ معارفه "حاجتمند" در آیین دادستانی دنا
- ■ پل نیمهکاره سیسخت؛ تهدیدی جدی برای جان روستانشینان
- ■ مدیر جدید کانون بسیج جامعهپزشکی شهرستان دنا منصوبشد
- ■ تهدید خاموش در کمین قطب کشاورزی و گردشگری استان
- ■ موج ۱۰۶ با رمز «انتقام» در سیسخت
- ■ فریاد «دربکلات» در بنبست جاده؛ تضاد تلخ میان اصالت تاریخی و زیرساختهای ویران+گزارش مردمی
- ■ افتتاح پایگاههای مرزبانی دنا در خط مرزی آبادان
- ■ یادواره شهدای جنگ رمضان در ساداتمحمودی دنا
- ■ قطار غیرت مردم سیسخت در ایستگاه ۹۱
- ■ میدانداری مردم سیسخت ۹۰ روزه شد