کدخبر: ۱۷۸۲۷۵
۰۱ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۰:۱۱
چاپ

کنده‌‌کاری‌های رها شده داد مردم را درآورد؛

جاده روستای "کوخدان دنا" قربانگاه خودروها

وضعیت نامناسب جاده روستای کوخدان دنا، به دلیل رها شدن کنده‌کاری‌های مربوط به گاز، آب و فاضلاب و ترمیم‌نشدن آن‌ها، موجب نارضایتی شدید اهالی و مسافران شده است. مردم می‌گویند سال‌هاست این مسیر در فاصله ۵ کیلومتری مرکز شهرستان دنا به حال خود رها شده و اقدام موثری برای رفع مشکل انجام نشده .

به گزارش سفیر دنا ؛سالهاست که جاده دسترسی روستای «کوخدان» در پنج کیلومتری شهر سیسخت، مرکز شهرستان دنا، به یکی از پرچالش‌ترین مسیرهای ارتباطی این منطقه تبدیل شده است. این جاده که قرار بود مسیر تردد امن و راحتی برای اهالی و مسافران باشد، اکنون به دلیل حفاریهای رها شده و بی‌توجهی دستگاههای خدمات‌رسان، به قربانگاه جلوبندی خودروها بدل شده است.

اهالی روستای کوخدان با اشاره به وجود حفاری‌های متعدد ناشی از عملیات دستگاه‌های گاز، آب و فاضلاب که بدون ترمیم مناسب رها شدهاند، میگویند: این جاده به جای آسفالت، با چاله‌ها و ناهمواری‌های خطرناک فرش شده که هر روز خسارتهای جبران‌ناپذیری به خودروهای عبوری وارد میکند. این وضعیت در حالی است که برخی از این حفاری‌ها مربوط به پروژه‌های خدماترسانی است که ماه‌ها یلکه سال‌ها از اجرای آنها می‌گذرد اما هیچگونه ترمیم و بازسازی اساسی روی جاده انجام نشده است.

نبود نظارت و پیگیری از سوی بخشداری دنا، خشم و نارضایتی مردم را دوچندان کرده است. یکی از اهالی روستا در گفتوگو با خبرنگار ما اظهار داشت: «گویی روستای کوخدان از نقشه شهرستان دنا حذف شده است. با وجود فاصله اندک ۵ کیلومتری تا مرکز شهرستان، تاکنون حتی یک بازدید میدانی از سوی بخشداری برای بررسی این معضل صورت نگرفته است».

این در حالی است که طی سالهای اخیر، روستای کوخدان بارها با مشکلات زیرساختی دست و پنجه نرم کرده است و همچنان معضل اصلی یعنی جاده مخروبه و عدم پاسخگویی نهادهای متولی، پابرجاست.

مردم کوخدان با بیان اینکه از وعده‌های بی‌پشتوانه خسته شده‌اند، از فرمانداری و بخشداری دنا مطالبه جدی دارند. آنها با لحنی اعتراضی خطاب به مسئولان میگویند: «به جای مدیریت از پشت میز، به ۵ کیلومتریِ خود سر بزنید و این وضعیت را تعیین‌ تکلیف کنید.»

گفتنی است، پروژه بهسازی و تعریض پل دسترسی به پنج روستای علی‌آباد، اقبال‌آباد، کوخدان، دهنو و سرمور در مرکز شهرستان دنا نیز با گذشت بیش از یک سال هنوز نیمه‌کاره رها شده و اهالی از خطرات جانی و ترافیکی این وضعیت هشدار داده‌اند.

در همین حال، بارش برف سنگین و سرمای زمستان در سالهای گذشته نیز بارها دسترسی به خانه بهداشت این روستا را با مشکل مواجه کرده و ضرورت توجه ویژه به راه‌های ارتباطی این منطقه را بیش از پیش نمایان ساخته است.

خبرنگار ما پیگیری‌های خود را برای دریافت پاسخ از بخشداری دنا و دستگاه‌های خدمات‌رسان ادامه میدهد و گزارش‌های بعدی را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.